Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Virajul

. inapoi la SCARA 1/43 / ATELIER

Diorama care urmeaza face parte dintr-un ciclu de doua sau trei diorame, nu m-am hotarat inca la numar, intitulat generic “1973 …”

Reprezinta, cum ii spune si numele, un viraj dintr-o proba speciala de raliu.

Alegerea materialelor a fost foarte usor de facut mai ales ca m-am gandit ca nu trebuie sa fie greu de transportat.
Dimensiunile exterioare au fost stabilite la 42 x 46 cm ca urmare a masuratorilor facute cu latimea drumului, acostamentului si a decorului.

Materiale: polistiren extrudat de 3 cm grosime, carton gofrat multistrat folosit la ambalarea parbrizelor auto, carton gofrat de la cutiile de pitza, carton de la coperti de dosare, hartie de ziar, servetele de hartie sau hartie igienica, crengute de pom, betisoare pentru frigarui, vopsele pe baza de apa si coloranti pentru constructii, aracet si Kores, lipici pentru hartie.

Scule si instrumente: cutter, pensule de diferite marimi, recipiente pentru amestecat vopseaua, creion, guma si liniar.


Am inceput cu realizarea unui sablon pentru drum, taierea lateralelor si fundului suportului dioramei, toate din carton gofrat, trasarea pe fundul cutiei a drumului cu evidentierea punctelor de sprijin ale platformei si marcarea cotelor de nivel, montarea lateralelor cutie.




A urmat montarea sprijinirilor pentru sosea, realizate tot din carton gofrat, fixarea definitiva cu Kores si aracet, trasarea pe carton a drumului si lipirea pe acesta a “asfaltului” realizat din polistiren extrudat de 3 mm grosime.




Din polistiren extrudat de 3 cm grosime am taiat si confectionat viitorii stalpi, imitatie zidarie de piatra, ce vor forma balustrada de protectie a drumului.
Taiati la dimensiuni, scara 1/43, vopsiti cu culoarea de baza, la care se adauga balustradele realizate din betisoare pentru frigarui, vopsite in verde. Culoare de baza au primit si cele doua stanci realizate din extrudat de 3 cm grosime.



Relieful ce margineste drumul este facut din ghemotoace de ziar peste care am venit cu doua straturi de bucati de ziar lipite sub forma de solzi, totul lipit cu aracet pentru constructii, aracet ce a fost aplicat cu pensula peste toata suprafata.



A urmat culoare de fond pentru pamant, un maro nu prea inchis dar nici prea deschis, evidentierea cu vopsea neagra a viitoarelor pietre si stanci, primul strat de gri aplicat cu o pensula aproape stearsa de vopsea pentru a da volum pietrelor.




Culoare pentru asfaltul soselei si fisuri



Terminand cu asfaltul am continuat cu realizarea balustradelor de protectie si a acostamentului, montarea provizorie a stalpilor, taierea la dimensiune a balustradei, premontajul acesteia si montajul definitiv al parapetului drumului …




… urmat de realizarea acostamentului cu pietris de la Noch



O crenguta dintr-un pom avea sa devina un adevarat copa la scara




Pana la intalnirea cu a doua diorama din ciclul “1973 …” sa auzim numai de bine si...

Spor la modelit!


Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH

. inapoi la SCARA 1/43 / ATELIER




Free Blog Counter