Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Alpine Renault A 110 – Solido


Solido, o marca franceza de prestigiu in domeniul machetelor auto a scos pe piata, este drept mai de mult, modelul Alpine Renault A 110.

Nu ascund faptul ca sunt un mare admirator al “bombelor” construite la Dieppe in atelierele lui Jean Rédélé care, din pacate, pentru multi admiratori ai creatiilor lui, ne-a parasit si a trecut in nefiinta in 2007.

Modelul la scara 1/18 ne pune in mare incurcatura chiar din momentul in care desfacem cutia si pana a ne minuna sau nu de realizare observam cu stupoare o controversa

Pe aripa din fata scrie 1600 S


iar pe sasiul masinii 1800 S


Grava eroare a celor de la Solido care te cam pune pe ganduri.

Per ansamblu, masurand macheta, aceasta se incadreaza in cotele de gabarit ale masinii reale.
Nu se poate spune ca modelul nu arata bine, in general, din toate unghiurile: farurile de drum, proiectoarele incorporate in caroserie, luminile spate, imprumutate de la R8, stergatoarele de parbriz, oglinda retrovizoare exterioara, sigurantele capotelor, inscriptionarea si alte detalii sunt toate la locul lor si confera modelului o imagine frumoasa si, in acelasi timp, agresiva ca doar este o masina de raliu.





Nu se poate spune ca nu a fost acordata atentie, e drept preferentiala, detaliilor.
Capacul rezervorului de benzina, rezervor de tip aviatie, aparut pe masina de GR. a IV-a, si montat in spatele postului de pilotaj.


Partii inferioare a caroseriei, in general, unde se disting elementele componente si diferite anexe: cabluri, conducte, ranforsari.


Suspensiei fata, se putea construi functionala la un model la scara 1/18.


Suspensiei spate prin reprezentarea tirantilor, suspensiei (nefunctionale) jumelate cu doua amortizoare paralele cu arcurile, trompele planetarelor, franele precum si scutul de protectie al cutiei de viteze si motorului.


Postului copilotului unde se distinge lampa de citit pe timp de noapte, stingatorul de incendiu, butoanele aferente contorizarii timpului pe probele speciale de raliu, comenzile ce le dubleaza pe cele ale pilotului: faruri, claxon etc...


Postul de pilotaj cu volanul sport, blocul optic specific R8, tabloul de bord cu toate aparatele de masura si control celelate comenzi.


Pe langa toate acestea arcul de securitate, scaunele anatomice, fata interioara a usilor, ramele usilor, parasolarele si oglinda interioara.

Motorul destul de detaliat, unde carburatoarele dublu corp se apropie ca realizare de cele reale, capacul culbutorilor, fisele de la bujii, galeria de evacuare, recuperatorul de ulei si gura de umplere a radiatorului de apa plasat in fata sunt bine realizate.


Ce i se poate reprosa realizatorului?

Destule.
Macheta, fiind la o scara mare, ar fi permis mult mai multe interventii si realizari in ce priveste detalierea.
Bine realizata din punct de vedere estetic capota fata nu se deschide.


O alta omisiune a constructorului machetei este detalierea insuficienta a grilei radiatorului care este mai mult un capac ca si celelalte fante. Cred ca daca in locul capacului era montata o plasa, fie ea si din plastic, ar fi aratat altfel chiar daca radiatorul de apa ar fi fost reprezentat simplificat dintr-o bucata de plastic gravata in pozitiv sau negativ.


Ar mai fi de adaugat neinscriptionarea anvelopelor si, de ce nu, faptul ca rotile din spate nu beneficiaza de deportul negativ specific “Berlinetelor”.

Ca o concluzie, se poate spune ca, per ansablu, macheta este destul de ingrijit realizata si poate sta onorabil intr-o vitrina dar mai are mult potential ce nu a fost exploatat de catre Solido.

Multumiri lui Doru Miu (http://www.trennet.ro/ ) care mi-a pus la dispozitie macheta pentru masuratori si studiu.

Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH





Free Blog Counter