Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Talbot Lago ( I )

. inapoi la SCARA 1/24 / ATELIER

Un nume cu rezonanta in lumea automobilismului sportiv si a masinilor de strada.
Participanta atat in Formula I unde a cunoscut succesul este si o masina care si-a inscris numele pe panoplia castigatorilor Campionatului Mondial de Raliuri.

Talbot este o firma de origine englezeasca infiintata in anul 1903 de catre Charles Chetwynd - TALBOT.
S-a ocupat de importul de automobile din Franta si asamblarea de masini din piese separate in uzina North Kensigton - Londra.
In timpul WWI produce ambulante.
In 1919 putem spune ca Talbot devine o firma englezo-franceza prin cooperarea dintre Talbot, Darracqs si Sumbeam.
Talbot-Sumbeam-Darracqs produce masini de strada ce aveau sa cunoasca gloria in acei ani de avant industrial.

Nu intru in amanunte deoarece nu acesta este scopul subiectului si ma opresc la participarea in cursele Grand Prix - Formula I din 1950-1951 desi, ca un arc peste timp, regasim Talbot si in anii mai apropiati de noi cand a avut succese alaturi de Matra si Ligier.

TALBOT - LAGO T26C

Talbot - Lago ia fiinta in 1935 cand italianul Anthony F. LAGO preia controlul SA Automobiles Talbot.
Mare fan al motoarelor de curse si intrezarind un marketing foarte bun prin intermediul competitiilor automobilistice incepe sa produca si masini de competitii.
Ajutat de un inginer foarte capabil, fugar de la FIAT, Walter Becclia, se gandeste sa utilizeze motorul de 3 litri si 6 cilindri in linie de la Talbot si transformarea acestuia intr-un 4 litri pentru curse.
Motorul debuteaza in competitii un an mai tarziu iar rezultatele, desi nu sunt exceptionale, sunt notabile. In acea vreme dominau monstrii mecanici de 600 CP ai lui Auto-Union si Mercedes.
7 ani mai tarziu ajutat de alta figura legendara a motoarelor de curse, Carlo Marchetti, se trece la marirea capacitatii cilindrice a motorului la 4,5 litri. Noul motor are doi arbori cu came laterali ce actioneaza cele 12 supape iar puterea creste de la 240 la 250 CP.
Montat pe noul sasiu Talbot, special conceput pentru cursele de Grand Prix, masina denumita Talbot Lago T26C isi face debutul in cursele din 1949.
In cursa inaugurala "British Grand Prix" - Campionatul Modial de Formula I - 1950 - masinile Talbot-Lago pilotate de Yves Giraud-Cabantous, Eugene Martin, Louis Rosier si Johnny Claes ocupa in ordine locurile 4,5, 6 si 12.
O performanta demna de remarcat avand in vedere adversarii mult mai puternici Alfa Romeo si Maserati.

Caracteristici tehnice:

Motor 6 cilindri in linie cu una sau doua bijii pe cilindru, amplasat frontal, longitudinal.
Constructie completa din aluminiu a blocului motor si a chiulasei.
Capacitate...............4,482 L.
Alezaj x cursa.........93 x 110 mm
Doua supape pe cilindru actionate de doi arbori cu came plasati lateral
Alimentare atmosferica cu trei carburatoare Zenith 50 HN DD
Putere......................260 CP la 5000 rpm
Sasiu din aluminiu format din doua lonjeroane si traverse.
Suspensie fata.........rigida cu arc lamelar transversal si amortizoare cu frictiune
Suspensie spate.......rigida cu arcuri semieliptice longitudinale si amortizoare cu frictiune
Directia cu coloana si caseta
Frane hidraulice pe toate cele patru roti si tamburi de frana ventilati
Cutie de viteze mecanica in 4 trepte
Tractiune pe rotile din spate

Roti cu spite:
fata.........................5,25 x 18
spate.......................6,50 x 18
Ampatament..........2502 mm
Lungime................4077 mm
Latime caroserie....1308 mm
Inaltime totala........1000 mm
Caroserie din aluminiu
Masa toatala...........950 kg



Kitul este produs de catre SMER/Cehia


Constructia machetei a inceput cu ceva timp in urma, cam mult de cand am desprins prima piesa de pe culee.

Este un kit la scara, destul de bine reprezentat si detaliat si pot spune ca respecta scara de proportii.
Piesele erau fixate pe doua culee din plastic albastru - modelul trebuie sa fie bleu adica “Bleu France” ca deh daca eram inglisi era verde.
Componentele se desprind cu usurinta de culee, sunt dintr-un plastic relativ moale, nu cu foarte multe bavuri iar surplusul se da foarte usor jos cu o pila de unghii sau smirghel.
Se pare ca eu am omis o gramada de bavuri, bavuri observate cand am facut fotografiile.

Imbinarile se fac destul de bine si teoretic nu necesita chit dar dupa ce am vazut alte realizari ma gandesc ca este necesar pe ici pe colo.
Cutia contine tot ce-i trebuie pentru a reprezenta destul de bine Talbotul-Lago de Formula I.
Am fost dezamagit de spitele rotilor care sunt reprezentate de niste discuri transparente gravate in negativ.

Cutia, o parte din instructiunile de montaj si restul de piese ce trebuie montate: oglinzile retrovizoare, doua grile ale radiatorului de ulei si piulitele fluture de fixarea rotilor.
Parbrizul, spitele si decalurile cu numerele sunt intr-o pungulita separata inca nedesfacuta.



Cateva poze cu "bolidul" mai dezechipat de accesorii.
Cu exceptia caroseriei care este montata celelalte elemente sunt prinse doar prin puncte de Revell pentru a fi demontate.
Noroc ca am avut inspiratia sa procedez asa ca dupa cum arata vopseaua "pensulata" in unele locuri trebuie sa reiau.



Dupa cum se observa motorul, radiatorul, pompa de apa si suspensiile sunt bine reprezentate.




De lucru mai este mult.
Acum am vazut foarte bine ca vopsirea nu este corecta peste tot si trebuie retusata iar jentile rotilor trebuie sterse si revopsite.
La scara asta ar fi pacat sa nu detaliez mai mult motorul si interiorul adica sa adaug conductori, intrerupatoare si sa fac ceasurile de bord sa arate a ceasuri de bord.





Mult, mult de lucru, astea sunt concluziile iar ca sa iasa un model frumos si corect trebuie sa mai aprofundez documentarea.
Este pacat ca la aceasta scara unele elemente, cum este grila radiatorului, sa ramana simple gravuri iar spitele rotilor gravuri pe un plastic transparent.
Dupa ce o sa fie gata urmeaza


Avand in vedere ca au fost impreuna pe pistele de concurs.

(va urma)

Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH

. inapoi la SCARA 1/24 / ATELIER




Free Blog Counter