Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Platforma transport auto

. inapoi la SCARA 1/43 / ATELIER

Fiind pasionat de masinile de competitii care sunt transportate pana la traseul de raliu, viteza pe traseu montan sau circuit cu platforme si neavand asa ceva in colectie m-am gandit ca nu ar fi rau sa incerc sa-mi fac una.
Nu de alta dar pe langa minimodelele auto de competitii mai sunt si altele ce vor suferi modificari si transformari si trebuie transportate de la un atelier auto la altul.

Am ales, ca model, o platforma simpla, monoaxa.

Ca materiale mi-am indreptat atentia spre forexul de 1,5 mm grosime, material ce se lucreaza foarte usor prin taiere cu cutterul iar pentru lipit cianoacrilatul este excelent, adica obisnuita Picatura.


In general, cand lucrez cu forex si am de facut piese cu un contur mai complicat sau cu decupaje interioare, tiparesc desenele pe hartie alba autocolanta dupa care o lipesc pe suprafata de prelucrat.
Este o metoda care ne scuteste de redesenarea componentelor caz in care se pot strecura erori de dimensionare.

Aici nu am folosit autocolant deorece piesele sunt foarte simple si putine asa ca am desenat direct pe material.


Piesele o data trasate, au fost debitate prin simpla taiere cu cutterul.
Materialul se taie usor dar pentru a evita eventualele devieri de la liniaritate este bine ca taierea sa se faca dupa treceri succesive ale lamei taietoare.
Piesele debitate, slefuite si primele imbinari ale lor.



Cand faci o lucrare de la zero, chiar daca ai lucrat la scara automodelelor, 1/43 in cazul nostru, nicio verificare nu se compara cu verificarea directa adica folosirea platformei auto conform destinatiei chiar daca nu are toate elementele montate.



Multumit fiind de rezultat am continuat cu montarea celorlalte elemente ale structurii.



Am cautat prin cutia cu “piese folositoare candva” si am gasit doua roti care se pare ca se potrivesc la platforma auto.



De lucru mai este.
Trebuie adaugate luminile spate, carligul de tractiune, vopsit intreg ansamblul si fixarea definitiva a puntii.
Lucrarea ramane deschisa pentru finalizare dar am trecut la primele probe de anduranta pentru transportul automodelelor de competitii ce urmeaza sa sufere transformari, in cazul de fata un Peugeot 205 T16, model realizat de BBurago.





Cand mai am noutati vi le prezint.

Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH

. inapoi la SCARA 1/43 / ATELIER




Free Blog Counter