Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Logan & Megane


Logan si Megane, doua modele de turisme produse de firme diferite, Loganul de catre Eligor iar Megane-ul de catre Norev.


Pot spune ca, pentru scara 1/43, producatorii si-au dat silinta sa reperezinte cat mai bine cele doua masini, una bricolata spre extrem, Loganul, iar cealalta, Megane-ul, pregatit pentru Cupa Megane si trecut de la motor si tractiune fata la motor central si tractiune spate.




DACIA LOGAN

Modelul arata foarte bine la exterior fiindu-i reprezentate toate detaliile. Frumos vopsit, cu logo-ul pe laterale si al celor ce au facut designul pe bara din spate.
Roti cu jenti din aliaj cu un desen atragator, discurile de frana si etrierii la locul lor, spoilere, praguri false si o aripa deportanta, oglinzi retrovizoare laterale, stergatoare de parbriz si cele doua dungi late peste capote si pavilion care, lansate in anii ’60 desemnau o masina rapida.
Din punctul meu de vedere spoilerul fata este putin cam agresiv.




Partea de dedesubt este mai slab reprezentata, doar sistemul de evacuare beneficiind de mai multa atentie.


Daca exteriorul ma incanta prin acuratete pot spune ca am fost surprins sa constat ca producatorul si designerul modelului si-au dat toata silinta ca interiorul sa fie predominant de aerul sportiv: scaune anatomice cu centuri de siguranta, doua stingatoare de incendiu automate, bord reprezentat, pedalier si consola centrala cu schimbatorul de viteze si frana de mana la locul lor.
Panourile caroserie interioare depoluate de mochete si alte materiale antifonice ca doar este o sportiva iar acolo unde nu au fost acoperite au fost reprezentate nervurile de intarire.

Intrebarea este:
Daca si-au dat atata silinta sa scoata cat mai mult in evidenta detaliile de ce nu au reprezentat punctele de prindere ale centurilor de siguranta si nu au prevazut modelul cu un roll-bar?
Raspunsul mi l-am dat singur:
Daca ar fi facut-o, modelistilor ce le mai ramanea de facut?





Nu au scapat de reprezentare nici panourile interioare ale usilor desi, intr-o masina cu tenta sportiva, puteau fi simplificate la maxim.


O noua nota buna pentru realizator este faptul ca nu a facut geamurile dintr-o singura bucata, ca la multe modele pe care le stiu, si le-a fixat separat de caroserie.




RENAULT MEGANE

Megane-ul nu mi-am permis sa-l desfac in toate partile componente dar pot spune, atata cat am vazut, ca Norev a depus efort pentru a satisface colectionarii de modele pentru competitii la scara 1/43.

Este o realizare conforma, in mare masura, cu masinile pregatite special pentru cupa Megane.
Roti din aliaj dar prin spitele carora nu se vede decat discul de frana nu si etrierul



O masina la care se scoate capota ce acopera motorul si suntem placut surprinsi ca acesta, chiar la scara 1/43, este bine reprezentat impreuna cu panoul antifoc dintre postul de pilotaj si compartimentul motopropulsor si roll-barul de protectie care se prelungeste in interiorul postului de pilotaj



Daca voi avea ocazia am sa pun mana pe surubelnita si am sa desfac si Megane-ul.
Pana atunci trebuie sa ma credeti pe cuvant ca interiorul postului de pilotaj este bine reprezentat iar din ce am vazut, de afara, am remarcat realizarea ingrijita a scaunului anatomic, bordului, volanului, centurilor de siguranta si a celorlalte elemente ce concura la siguranta pilotului.

Doua modele diferite dar la aceiasi scara de proportii, realizate de doi producatori diferiti, doua modele ce pot sta linistite in colectia celor pasionati de minimodele auto.

Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH





Free Blog Counter