Textele, fotografiile si planurile din aceste pagini sunt rezultatul a foarte multe ore de munca. Pot fi utilizate exclusiv pentru uz personal iar pentru folosirea in alte scopuri va rog sa ne contactati.

Ferrari 330 P4


Asa cum am subliniat cu alte ocazii nu sunt un colectionar de modele auto si am achizitionat machete sau kituri de montaj ale unor masini, in special de competitii, care au marcat intr-un fel sau altul istoria sportului cu motor sau propria-mi existenta.

Nu sunt colectionar dar mi-a placut sa mesteresc kituri, sa modific sau sa incerc sa construiesc de la zero diorame si machete.
Uneori mi-a reusit alteori nu iar multe lucrari sunt incepute de mai mult timp si se afla in diverse faze de executie asteptand la rand pentru finalizare.

Una dintre masinile de competitii, in speta din categoria Sport Prototip a Campionatului Mondial al Marcilor din anii ’60, pe care eu o consider cea mai frumoasa realizare a lui Ferrari, din punct de vedere al desenului caroseriei, este Ferrari 330 P4.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_P

Putina istorie

Razboiul Ferrari - Ford a inceput, pe fata, in momentul in care Gigantului american i-a fost refuzata oferta, de a cumpara firma italiana, de catre Il Comendatore.

Suparat rau, da' rau de tot, nenea Ford s-a hotarat sa se implice mai tare in Campionatul Mondial al Marcilor (actual de anduranta) si sa-l "bata" pe “obraznicul” Enzo Ferrari in cea mai vestita cursa, de cand a fost infiintata, cele 24 h de la Le Mans.

Lucrul i-a reusit pe deplin si modelul Ford GT 40 s-a dovedit imbatabil.

"Batut" in 1966 de catre Ford in cursa de la Le Mans Ferrari nu depune armele si-l pune la lucru pe Mauro Forghierii (Directorul Tehnic Competitii) ca sa scoata "arma absoluta" care sa-l striveasca pe Ford.

Ferrari 330 a intrat in scena curselor de anduranta in 1960 si a stat pe pistele de concurs pana in 1970, modelul de varf constituindu-l versiune P4.

O masina cu un design deosebit clasata in topul celor mai frumoase masini de competitii alaturi de Ford GT40, Porsche 917, Alpine Renaul A110, Lancia Stratos si ... multe, multe altele.

Victoria lui “GT40” la Le Mans din 1966 pune la lucru echipa ''Cavallino Rampante'' care in decembrie 1966 traverseaza oceanul, debarca la New York si de acolo direct la Daytona.

Enzo Ferrari trimite la Daytona doua masini P4, echipa de mecanici, pilotii Chris Amon, Lorenzo Bandini, Michael Parkes si Ludovico Sarfiotti. I se va alatura a treia masina.

Cu pneurile lor de aproape jumatate de metru latime frumoasele si elegantele 330 P4 se lanseaza in lungul circuitului de la Daytona unde pe 6 si 7 februarie va avea loc debutul Campionatului Mondial al Marcilor cu nu mai putin vestita cursa de 24 de ore.
Probele la Daytona au fost particulare, strict secrete si dedicate in exclusivitate punerii la punct a noilor masini.
S-a mers atat de departe incat s-au facut simulari ale intregii curse.

Care a fost rezultatul pregatirilor si punerii la punct al masinilor?

Rezumandu-ne strict la cifre:

Locurile 1, 2 si 3.

Istoria se repeta si in cursele urmatoare dar 330P4 este invins inca odata de Ford GT40 in celebra 24H de Le Mans dar avand in vedere punctele acumulate la sfarsitul anului iese Campioana Mondiala.

Cateva date tehnice:

Motor: 3,9 Litri
Putere: 420-450 Cp la 8200 rot/min (puterea in functie de raportul de compresie)
Compresia: 10,5:1 sau 11:1
Injectie indirecta de benzina Lucas
Tractiune spate
Cutie 5 viteze
Fata de modelul P3 apare ca noutate mutarea franelor spate langa cutia de viteze pentru reducerea maselor nesuspendate.



Acestea fiind zise sa ne intoarcem la kitul de montaj

Kitul, Fujimi nr. 1034


Cand deschizi cutia, foarte frumoasa si imbietore, inauntru ai numai surprize.

Componentele dintr-un plastic moale ce se prelucreaza foarte usor desi nu sunt necesare interventii foarte mari avand in vedere ca sunt turnate bine.
Gravuri in negativ si pozitiv si evident decalurile cu numerele de concurs. Surpriza o constituie de fotodecupajele pentru masca radiatoarelor de apa montate in fata.



Cauciucuri din guma, jenti vopsite auriu, mai putin janta rotii de rezerva, parbrize si geamuri de o transparenta impecabila la care se adauga instructiuni de montaj foarte detaliate.





Cu toate acestea recomand ca inainte de inceperea montajului sa se faca o documentare foarte buna cu ajutorul internetului care ofera foarte multe fotografii cu detalii constructive deoarece kitul poate fi imbunatatit daca dorim.

O greseala a producatorului strecurata in notita de prezentare
330 P4 nu a invins la Le Mans in 1967.

Castigatorii au fost A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) cu un Ford GT Mk4.
Ca sa spunem pana la capat, oricat ne place Ferrari, Ford a invins in celebra cursa patru ani la rand 1966, 1967, 1968 si 1969.
Si cand te gandesti ca a intrat cu surle si trompete in competitiile de anduranta dintr-o ambitie!
Sirul victoriilor a fost intrerupt de ... vestitele Porsche 917, un alt rival de temut, in fata caruia Ferrari a trebuit sa se incline.

Un minus al kitului
Cu exceptia capotei fata de deasupra radiatoarelor nu se deschide nimic altceva.

Modelul poate fi construit direct din cutie, fara a i se aduce imbunatatiri si/sau modificari sau, pentru cei mai indrazneti, este o provocare de a deschide tot ce se poate deschide si de a detalia la maxim modelul.

Text: LDH
Editare: FloS
Foto: LDH





Free Blog Counter